lørdag 29. oktober 2011

Syden

Et lite mimreinnlegg her. Fra den gangen jeg befant meg på utdrikningslag i Magaluf på Mallorca. En absurd opplevelse. Men også utrolig moro!

Og hvorfor kaller jeg innlegget rett og slett "Syden"? Les Are Kalvøs "Syden" så skjønner du. Jeg hadde med boka i lydformat og lå og hørte den på solsenga hver formiddag. Et utrolig passende lydspor til ferien.



På dagen er faktisk ikke Magaluf så veldig annerledes enn andre typiske sydendestinasjoner. Lange sandstrender og helt greie spisesteder langs strandpromenaden. Dette ble vår favoritt. Her lagde de supergode smoothies, og ikke minst, skikkelig god sangria med champagne.



På høyden mellom Magaluf og Palma fant vi de beste spisestedene. Favoritten ble Los Caracoles. Kan jo ikke garantere at den er der fortsatt, men skal du til Mallorca er det absolutt verd å sjekke. Bestilte snegler til forrett og klarte til og med å lure min noe skeptiske venninne til å prøve.



Middag på en av restaurantene langs strandpromenaden. Helt grei mat, men det beste her var utsikten.


Utsikt fra hotellrommet. Vi valgte ett som var billig og greit. De andre jentene kom fra England og fikk en mye bedre deal på et litt finere hotell. Kan kanskje lønne seg å sjekke neste gang. Men vi bodde helt greit her vi.


Utsikt fra stranda mot høyden som skiller Magaluf fra Palma.

Kommer med sightseeingtips seinere. Foreløbig får dere nøye dere med litt mimring til sol, sommer og late dager på stranda.

Katrine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar