onsdag 10. oktober 2012

Hawaii dag 6: Luksusliv

På tide å vie reisebloggen litt oppmerksomhet igjen nå. Det blei en skikkelig pause etter at jenta vår kom gitt... Men nå er jeg altså tilbake. Håper dere orker enda litt flere innlegg fra Hawaii...

Etter fem dager på nordsiden av Maui var det på tide å flytte på seg. Grunnen til at vi reise hit var jo at Marius skulle på konferanse, og på dag seks leverte vi leiebilen og satte kursen sørover til Wailea.


Konferansen foregikk på det største hotellet jeg noensinne har sett. Vi bodde på hotellet ved siden av, Wailea Beach Marriot resort & spa. Snakker om luksushotell! Vi er vant til å kjøre skikkelig budsjett, så når vi ble møtt av denne lobbyen (over) skal jeg innrømme at vi følte oss litt utenfor vår komfortsone.


Vi fikk et stort, luftig rom i samme etasje som lobbyen. Blei litt skuffa med en gang, men det viste seg at lobbyen egentlig lå i fjerde etasje, så rommet hadde fantastisk utsikt over hele Ma'alaea Bay.

Her er det Marius som tester en av de to deilige dobbeltsengene på rommet.


Solnedgang fra balkongen på rommet vårt.


Regner med det ikke er vanskelig å skjønne hvorfor vi var fornøyd? Stolen til venstre sto egentlig inne på rommet, men jeg satte den ut så jeg kunne sitte der og lese på formiddagen mens Marius var på konferanse. Siden jeg var ca. tolv uker på vei og ganske sliten var jeg kjempefornøyd med å bare kose meg på hotellet.


Det ene av hotellets to bassenger. Dette lå rett ned for rommet vårt. Heldigvis fantes det ikke spor av hverken bamseklubb eller vannaerobic, noe vi fikk mer enn nok av da vi hadde rom rett over bassenget på Kreta for et par år siden. 


Det andre bassengområdet lå rett ned for restauranten/frokostsalen (kommer tilbake til den seinere). Her var det en egen liten bassengbar med enkel servering og litt mer skygge på de varmeste dagene.


Langs hele Wailea Beach var det asfaltert tursti. Her var det fullt av joggere morgen, ettermiddag og kveld, og ellers masse turgåere. Mesteparten av strandlinja i Wailea består av luksushotell og resorter, og det merkes når du rusler langs stranda. Du må gå langt for å finne lokale folk og vanlige boligområder. Uvant. Vi er som sagt mer vant til en mye enklere standard. Men det er jo moro å oppleve litt skikkelig luksus en gang i blant også da. Spesielt når vi slipper å betale sjøl.


Vi ble fortalt at Luau'en på Marriot skulle være veldig bra. For vår del så vi bare plassen hvor luau'en ble arrangert. Vi fikk nemlig med oss grisefest (ja, luau altså) på konferansehotellet i stedet. Bilder fra den, og litt annet fra våre (mine) late dager i Wailea kommer i neste innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar